BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, February 14, 2011

Allahummasolli ala Muhammad,wa ala ali Muhammad....

Assalamualaikum....dan salam maulidur rasul kepada semua umat Muhammad saw.
Alhamdulillah....bertemu lagi kita malam ini,malam 12 Rabiul Awal....dan sempena mailidurasul ni...marilah
kita memperbanyakan berselawat ke atas nabi kita Salallahualaihiwasalam.Semoga ucapan selawat
dan salam kita itu sampai kepada baginda insyaallah.......

Dah lama sangat....saya tak berbicara di sini.Tahlah....nak kata sibuk sangat pun tidak,tapi
macam sibuk pulak gayanya....sampai tak terurus Blog ni...agak lama tak menjengahnya.

Tadi semasa nak buka blog....tiba2 saya telah terlupa,betul2 terlupa macam nazmi Raja Lawak
tu kata...Saya tak boleh nak buka blog,agak lame....hingga saya jadi semacam cemas.....cemas ingatkan
blog saya dah hilang...Saya betul2 risau. Maklumlah....selalu apa2 hal saya akan rujuk pada
anak,tapi anak pun tiada di rumah......huh....macam mana ni.....panik jugak sekejap.

Tapi saya langsung tak putus asa,taulah saya ni kan....hentam je....fikir jugalah sikit2....
Hentam pun bukan sebarang hentam.....hentam dan tawakkal........alallah.
Tah macamana.....tiba2 boleh pula di buka Blog saya ni....Alhamdulillah...Leganya bukan kepalang
bila dapat pandang wajah Blog ni......Tengoklah tu jam dah pukul 2.40pg...mata ni
belum rasa nak tido.....Kebetulan....malam ni ada masa lapang..nekad.....nak conteng
Blog.....lama tak conteng,lama tak ziarah kekawan........

Kepada kekawan....atau sesiapa yang ziarah ke Blog ini selama saya cuti....hehe....
Terima kasihlah.....bebanyak,Terima kasih daun keladi,selalu2lah ziarah lagi....kalau belum follow,
follow2 ah......kalau sudi.....Apa2 yang baik boleh kita kongsi2 ilmu kan.......

Saya ni bukanlah ilmuan....atau cendikiawan.....Banyak yang saya kurang tahu....Namun,
sempena maulidirasul ni....saya nak kongsi sedikit,ayat allah yang bermaksud...
"Sesunguhnya Allah dan Para Malaikatnya Berselawat untuk Nabi,Hai orang yang (mengaku)
Beriman.....Berselawatlah Kamu ke Atas Nabi"

Apa yang saya ingin katakan ialah....Kalau Allah dan Para Malaikat pun Berselawat 
ke atas Nabi.........apatah lagi kita ni yang dah terang2 mengaku umat Muhammad saw....
Marilah....kita berselawat kepada Nabi kita yang tercinta,Yang belum mula.....
mulakanlah...dan biasakan.Yang tidak tahu nak berselawat tu....belajarlah,kitab2 pun melambak
di kedai kitab.Atau tanya dan belajar pada yang tahu...insyaallah...

Banyak sangat kelebihan berSelawat ni....Antaranya adalah,Nabi Muhammad mengenali umatnya
pada Hari Kiamat nanti melalui selawat yang kita bacakan ke atasnya....Dan untuk mendapat Syafaat 
nabi,kita kenalah memperbanyakkan.............SELAWAT atas Nabi saw.

Wasolallahuala syaidina muhammadin Wa ala alihi Wasohbihi Wassallam.....