BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, November 23, 2010

Assalamualaikum......

Selamat sore...selamat bertemu kembali bersama Sang Suri pada petang ini...hehe. Sebenarnya Sang Suri pun tak tahu nak bicara apa pada saat ini. Nak cerita tentang apa ek.....? Ha..! baru teringat...Semalam Sang Suri bawa tiga orang anak Sang Suri pergi ke Bandar Hilir Melaka. Alahai...bertahun jadi orang Melaka..,tapi banyak tempat yang Sang Suri tak pernah kunjungi di Melaka ni. Kalau ada saudara mara datang...bertanya tentang tempat itu dan ini...terus terang jelah...kami beritahu yang kami ni banyak tak tau apa2tentang Melaka.Agaknya kalau Dato Ali Rustam tau ada  orang dah dok Melaka bertahun2 tapi tak tahu sejarah Melaka mesti dia marah kan........!

Rasanya macam tak pernah langsung keluar jauh dari rumah. Sampai2 je tengok Bandar Hilir dah banyak sangat yang berubah...Kalau dulu ada laut...tapi sekarang dah tak ada.Kalau ada pun dah jauh dari laluan manusia. Dulu sampai2 je boleh berdiri tepi laut.Sekarang ni...nak nampak kereta lembu pun dah susah...Ada kereta lembu tak bergerak lagi,kerana lembunya dah kena sumpah menjadi batu...dek kerana tak nak mendengar kata2 arahan dari tuannya, hehehe.....Jadi kereta lembu tu sekarang hanya boleh diajak bergambar je...kesian tul dia.... Laut pun begitu,kesian dia....dah kena tambak,yang akhirnya kini dia telah ditutupi dek jalan dan binaan bangunan...Apapun dulu dan sekarang memang jauh berbeza....

Sang Suri ni bukan senang nak keluar jalan... Kadang2naik pening dok dalam rumah,depan belakang..depan belakang.Sekali2 keluar...kelam kabut bawa kereta di tengah jalanraya yang  sibuk di Bandar Hilir tu.Macam rusa masuk kampung lak.....kesian tul Sang Suri ni.....Pendek kata pandai2lah kalau nak keluar tengok dunia luar...huhuhu....Alhamdulillah...seronok jugak melihat gelagat anak2,duk ambil gambar di sana sini....hahahaha...!!Anak Sang Suri memang suka sangat bergambar,kat tembok....kat pokok....asalkan bole..Tak apalah....,yang penting dia orang happy.......biarpun hanya keluar beberapa kilometer je dari rumah..hih hih....!!.Allah....Subhanallah......

2 ulasan:

Najmi Ahmad said...

salam makcik...x ksah la makcik prnh g takk..asalkn da pergi..sume2 skali eppy..ceria...itu lg baik makcikkn...yg lembu tu mmg btoi ke kne sumpah makcik...??2 kali jgak sy pkir btoi ke..??hahaha..

Ram Dar said...

O..ye ke,apa nak wat....member2 pun ramai student lg..tu sebab mcik terbawa2 gaya student mnulis...hih hih......